Monday, August 1, 2011

SI PeMiLiK JilBaB..........................

 ku PERSEMBAHKAN PERINGATAN yang tidak akan engkau lupakan selamanya wahai MUSLIMAH SEJATI...ingat-ingt selalu..dan fahamilah sebaik-baiknya.
BERTUDUNGLAH sebelum ajal menjemput.

• Wanita yang tak bertudung bagai RUMAH YANG TIDAK BERPAGAR.

• tudung malambangkan KEISLAMAN DAN KETAKWAAN.

tudung bukti RASA MALU DAN KESUSILAAN….

tudung menjaga KEWIBAWAAN DAN KEHORMATAN…

tudung mahkota terindah untuk kecantikanmu dan bukti terbesar atas kesopanan serta kesempurnaan dirimu.

• Hai wanita mukmin yang mulia, LINDUNGILAH tubuhmu dari pandangan tajam mata-mata keranjang…

bentengi dengan perisai kesusilaan untuk melumpuhkan panah-panah tajam.



• Bukankah satu hal menggelikan sekaligus melucukan bila kita melihat wanita tua melitupi garis-garis keriput di wajah mereka dengan kosmetik dan MENGENAKAN PAKAIAN LAKI-LAKI SEPERTI SELUAR PANJANG DAN T-SHIRT??

BETAPA RUGINYA wanita yang tak berjilbab…

ia sesat dan lalai…


ia MENJUAL SYURGA dengan harga murah untuk MEMBELI NERAKA jahanam dengan harga mahal.

Betapa ruginya para wanita, kala mereka rela melepaskan sesuatu yang lebih baik dan mengambil yang tidak berharga. Yakni ketika mereka memilih BERTABARRUJ(BERSOLEK) menggantikan busana jilbab.

Sepadankah budaya buka-bukaan, menunjuk-nunjuk KETELANJANGAN bila dibandingkan dengan budaya malu, kesusilaan dan kewibawaan ?

Modal menikmati masa muda bagaimana yang engkau inginkan, sementara saat keluar ke jalan tanpa berhijab hakikatanya engkau melakukan dosa setiap orang memandangmu? Hitung setiap hari, berapa jumlah dosa yang engkau pikul akibat tabarrujmu (solekanmu)saat beribu-ribu pasang mata laki-laki menatapmu??

Berfikirlah wahai wanita, betapa sering engkau melakukan dosa besar ini dan MEMPERTONTONKAN AURAT!

Betapa banyak kehormatan yang telah engkau rampas! Banyak sudah fitnah yang enkau bangkitkan! Berapa banyak mata tajam yang telah menelan dangingmu dan menikmati kecantikanmu? Dan berapa banyak jiwa kotor yang ingin menjalin hubungan denganmu?

Totallah JUMLAH DOSA-DOSA ini setiap kali engkau keluar dan pergi sepanjang hayatmu, niscaya engkau mendapatinya sebagai dosa yang sangat berat, membuatmu tertatih-tatih memikulnya. Dan engkau tak kan sanggup membawanya di hari kiamat.

Beginikah cara menikmati masa muda wahai wanita malang, tanpa batas dan aturan-aturan syariat?!

Sesungguhnya jika kamu merenung sebentar JAHILMU walau seminit pasti wajahnmu merah merona karena malu dan ia akan menutup kecantikan dan perhiasannya dari mata-mata buas yang tak tau malu.

Tidak berarti ketika memakai jilbab engkau hidup introvert, menjauh dari pergaulan masyarakat. Sama sekali
tidak. Bahkan sebaliknya, iSLAM mENGHENDAKIMU mENJADI pRIBADI yANG iNDAH, mUDAH aKRAB dAN rAMAH dENGAN oRANG lAIN: tETAP mENJAGA rASA mALU: rENDAH hATI tAPI tIDAK rENDAH dIRI; mEMILIKI hARGA dIRI tANPA dI lITUPI rASA kESOMBONGAN. pEMALU, tIDAK sUKA mENYAKITI, jUJUR, tIDAK bANYAK bERCAKAP, rAJIN, hATI-hATI, bERBAKTI lAGI sUKA mENYAMBUNG sILATURAHMI, tAHU tERIMA kASIH lAGI pENYEBAR, sIAPA mELIHATMU , sIAPA bERKAWAN dENGANMU iA mENCINTAIMU. dAN, sEORANG wANITA yANG mURAH sENYUM sERTA bERPANDANGAN lUAS.

Renungkanlah sendiri betapa berat beban dosa-dosa ini. Dan untuk selanjutnya, ingat kembali tujuanmu dalam kehidupan ini, untuk apa engkau diciptakan? Engkau akan menemukan jawapan yang benar-benar berbeza dengan realita yang engkau jalani. Maka segeralah melakukan taubat tulus kepada Allah sebelum perjalanan ke negeri akhirat terlepas....




No comments:

Post a Comment